ÖNEMLİ DUYURU!
199081
22:38
15.08.2025

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EK SINAV DUYURUSU

SINAV ADI

Açık Öğretim Lisesi 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavı.

SINAV TARİHİ, 

23 Ağustos - 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında yapılacaktır.

Ek sınavın başlangıç ve bitiş saatlerinde Türkiye saati dikkate alınacaktır.

SINAV MERKEZLERİ

Ek-Sınav; Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen

e-Sınav merkezlerinde e-Sınav yöntemiyle gerçekleştirilecektir. 

Ek-Sınav duyurusu için tıklayınız

EK SINAVA KİMLER KATILACAK?

1-2025 Yılı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucuna göre tercih yapma, Millî Savunma Üniversitesi Askerî Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (MSÜ) ile Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucuna göre bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırma hakkı olan veya üniversitelerden kayıt için kabul almış ancak açık öğretim liselerinden mezun olamamış öğrencilerden duyuru ekindeki  listede bilgileri olanlardan   11- 18 Ağustos 2025 tarihleri arasında Ek sınav katılım ücretini yatırarak kayıt işlemini ve ders seçimini yapan öğrenciler 19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu  alarak e-Sınava  katılabilecektir.

Liste  için tıklayınız.  

 

2- Yayımlanan listede de ismi olmayıp, Millî Savunma Üniversitesi Askerî Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (MSÜ) ile Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucuna göre bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırma hakkı olan veya üniversitelerden kayıt için kabul almış ancak açık öğretim liselerinden mezun olamamış öğrencilerden; 2025 sınav sonuç belgesi ve yükseköğretim kurumuna yerleştiğine dair belge ile en yakın halk eğitimi merkezi müdürlüğüne 17 Ağustos 2025 tarihi mesai bitimine kadar müracaat edeceklerdir.

Halk eğitimi merkezi müdürlüğü, söz konusu belgeleri Açık Öğretim Lisesi Bilgi Yönetim sistemi öğrenci sayfasına taradıktan sonra Açık Öğretim Lisesinin kurumsal   e posta adresi üzerinden bilgi verecektir. Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğünce yapılacak değerlendirme sonrasında başvuru şartlarını taşıyan öğrencilere de ek sınav katılım ücret ekranı açılacaktır. Bu öğrencilerden 18 Ağustos 2025 tarihine kadar Ek sınav katılım ücretini yatırarak kayıt işlemlerini ve ders seçimini yapan öğrenciler 19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu  alarak e-Sınava  katılabilecektir.

3- Duyuru ekindeki listede bilgileri olup ücret muafiyeti olan öğrenciler 444 0 632 (MEBİM) ve halk eğitimi merkezi müdürlüğü aracılığı ile kaydını yenilettirebileceklerdir.

 

EK SINAV ÜCRETİNİN YATIRILMASI

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavına girecek öğrenciler; 400 (dört yüz) TL Ek sınav katılım ücretini  18 Ağustos 2025 Pazartesi günü saat 23.59'a kadar MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi hesabına  https://odeme.meb.gov.tr   adresinden tüm bankaların kredi kartı veya T.C. Ziraat Bankası AŞ, Türkiye Vakıflar Bankası TAO ve Türkiye Halk Bankası AŞ'nin ATM, mobil bankacılık ya da internet bankacılığı hizmetleri üzerinden yatıracaktır.

Ek sınav katılım ücreti yatırıldıktan bir gün sonra 2024/4 ek sınav dönemleri otomatik olarak oluşacaktır.

EK SINAV DERS SEÇİMİ

Ek sınav katılım ücretini  yatıran ve bir gün sonra 2024/4 dönemleri otomatik olarak oluşan öğrenciler 18 Ağustos 2025 Pazartesi günü mesai bitimine kadar 12  adet derse kadar ders seçim işlemini yapabileceklerdir.

 

EK SINAV İÇİN e-SINAV RANDEVUSU NASIL ALINIR?

Ek sınav katılım ücretini  yatırarak 2024/4 ek-sınav dönemi oluşan  öğrenciler, 19 Ağustos 2025 tarihinden 21 Ağustos 2025 tarihi saat 23.59'a kadar  https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden,   öğrenci/T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile veya aynı ekrandaki e-devlet giriş kısmından e-devlet şifrelerini girerek e-Sınav randevularını almaları gerekmektedir. 

İstanbul ilinde kayıtlı olan öğrencilere İstanbul ili ve diğer tüm iller, İstanbul ili dışında kayıtlı olan öğrencilere ise İstanbul ili hariç diğer tüm iller e-Sınav randevusuna açılacaktır. e-Sınav randevusu oluşturan öğrencilerin randevularında herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır.

19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu  nasıl alınır? Video için tıklayınız.

SINAV GİRİŞ BELGESİ

Ek sınav için e-Sınav randevusu alan öğrenciler 22 Ağustos 2025 tarihinden itibaren https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx  resmî internet adresinden öğrenci/T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile veya aynı ekrandaki e-devlet giriş kısmından e-devlet şifreleri ile;   sisteme giriş yaparak fotoğraflı sınav giriş belgelerini almaları gerekmektedir.

SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI

1 Eylül 2025 tarihinden itibaren, https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden öğrenci/T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile veya aynı ekrandaki e-devlet giriş kısmından e-devlet şifreleri ile giriş yaparak sınav sonuç bilgilerini öğrenebilecektir.

SINAV İTİRAZLARI

Adaylar; sınav sorularına ilişkin itirazlarını, e-Sınav oturumunun tamamlanmasından itibaren 5 (beş) takvim günü içerisinde, T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Halk Bankası şubelerinden herhangi birine kendisine ait T.C. kimlik numarası ile KDV dâhil 50 (elli) TL itiraz ücreti yatırarak e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden yapacaklardır. Adaylar belirlenen itiraz süresi dışında itiraz başvurusu yapamayacaklardır.

Sınav sonucuna ilişkin itiraz başvurularını ise, sonuçların https://www.meb.gov.tr/https://odsgm.meb.gov.tr/ , https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx internet adreslerinden yayımlanmasından itibaren en geç 5 (beş) takvim günü içinde, T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Halk Bankası şubelerinden herhangi birine kendisine ait T.C. kimlik numarası ile KDV dâhil 50 (elli) TL itiraz ücreti yatırarak e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden yapacaklardır. Adaylar belirlenen itiraz süresi dışında itiraz başvurusu yapamayacaklardır.

Dilekçe, faks ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen, sınava alınmayan ya da sınavdan çıkarılan adayların bu konuyla ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmaz.

İtirazlar başvuru tarihinden itibaren 10 (on) takvim günü içinde incelenerek ilgili adaya bildirilecektir. İtirazların cevaplanmasında e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden başvuru girişinin yapıldığı sistem kayıt tarihi dikkate alınacaktır.

Sınav sorularına ve sınav sonuçlarına ilişkin itiraz sonuçları ÖDSGM tarafından adaylara e-İtiraz Modülü ekranından https://eitiraz.meb.gov.tr online olarak bildirilecektir.

2024/2025 Eğitim Öğretim Yılı 4.Dönem İş Takvimi İçin tıklayınız.

İLETİŞİM ve DUYURU

Açık Öğretim Lisesi Halkla İlişkiler            444 06 32

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü      0 312 413 32 63

Açık Öğretim Lisesi Yazışma Adresi: Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No:21 06500-Teknikokullar-Yenimahalle/ANKARA

İnternet Adresleri

https://aol.meb.gov.tr/

https://www.meb.gov.tr/

https://odsgm.meb.gov.tr/

Yayın Tarihi: 15.08.2025